måndag 24 januari 2011

Tidningen Hus&hem

..damp ned  på hallgolvet idag.

Föll för den här planlösningen till exempel. Där kan jag tänka oss att bo ;)






I samma hem fanns ett gästrum/arbetsrum som jag även blev avis på, med plats för skrivbord, symaskin och förvaring för diverse mindre prylar. Perfekt för skaparglädjen!

Sen har vi ju också ett uppslag för vad som kommer i nästa nummer,längst bak i tidningen. Och se där!! Ett badrum i rosa. HA! I'm sold, så att säga.
Enligt feng shui så är färgen rosa avslappnande. Och det håller jag med på. När jag blev gravid blev jag samtidigt nyförälskad i rosa (gillade färgen som liten flicka). Tyckte det var såååå otroligt fint. "Skulle kunna bada i rosa" sa jag. Nu har jag läst mig fram till att det kan uppfattas som lugnande med rosa och ett ljus går upp - "Ja, det är ju DET jag känner!" Visst är färgen fin men det är ju känslan som är det stora. Och jag blir verkligen, verkligen lugn av det.
Så det kanske är åt det hållet vår andra badrum ska vara? Inte omöjligt alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar